TIME WILL TELL! DET ÄR BARA GUD SOM VET!

Kan säga så här: det har varit lugnt tills två månader innan min dotter fyllde 18 år. Det visste jag inte att hon hade börjat umgås med familjehemmet som hen bodde innan hen rymde på natten och jag var tvungen att hjälpa hen med att betala taxin. SOC tog hen igen och lämnande hen där. Det funkade då hen var hemma igen. Till sist fick hen stanna. De tog bort LVU på henne. Hon har varit hemma i 2år. Då blev hon kompis med familjehemmet igen som hon hade bråkat med. Blev bjuden till Öland och fick biljetter till ett exklusivt hotell i Danmark som hennes födelsedagspresent. Då fick hon ta med sin kille. Vad ska två tonåringar göra i ett dubbel rum? I 4 dagar var hon hos familjehemmet. Sen ringde hon mig. Jag ville att vi skulle träffas hos familjebehandlingen. Då berättade hon att hon har skaffat en lägenhet. Familjehemmet hjälpte henne. Vilket svin! Hon låtsas att allt är bra. Hon är 18 år. Jag bryr mig inte längre. Hon får göra precis som hon vill. Problemet är att hennes syskon är placerade hos den här familjen och det blir 3 år nu på söndag. Fortfarande gör socialen i Alvesta inte någonting. Mina barn har påverkats. De stora är emot mig nu och tycker att mina två små barn ska placeras med LVU hela sina unga liv. Det här landet suger. Myndigheterna bryr sig inte ett dugg och SOC skriver sina rapporter. Men jag kommer att överklaga för 12:e gången till förvaltningsrätten och kommer skriva ett brev till JO med mina klagomål tills de kommer till regeringen och MOR som jag ska rösta på. Jag vill att alla FÖRÄLDRAR som har sina barn placerade med LVU ska träffas. Jag läser om alla andra folk som skriver sina bloggar. Det mesta jag brukar läsa är alla dessa berättelser om deras barn som har LVU. Jag blev förvånad att socialtjänstens utredningar är samma historier som de hittat på. I min situation kommer helvetet från familjehemmet men allt har sitt slut. Min son hade en dröm om att vara polis. Eftersom man är rädd för att han kanske kommer hitta hemligheter uppmuntras han att gå till armen istället. Jag tycker att han borde välja det som han vill vara. Just nu är familjehemmet i sjunde himlen. Jag säger bara detta: de enda som drabbas mest av allt är mina små barn som inte har någon ro och de känner nästan bara främlingar. I september kommer jag åka till Stockholm. Jag uppmuntrar alla föräldrar som har barn under LVU att träffas och rösta på MOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0