I lagens namn var det på tiden att ngn gör ett besök hos den här kommunen :)

Det var dags att någon ser till att de här allvarliga bristerna i den här kommunen får ett stopp, ingen av Socialsekreterarna som jag har träffat i alla dess år har erkänt att de hade något slaga brist, de skiljer oss alltid från våra barn på grund av brister i hem miljön när de aldrig har varit hemma hos oss, det är saker och ting som kommer från familje hemmet. En del människor söker sin egen lycka genom att använda andra människors barn för att tjäna pengar, det jag kan säga är att det inte bara är familjehemmet utan alla är inblandade. Föräldrar stämplas med bristande hemmiljö, dålig förmåga att ta hand om sina barn när de inte vill att barnen ska hälsa på hemma hos oss, träffa dem i stan men inte ensam utan alltid med någon för att de är rädda att barnen skulle avslöja dem. Jag är väldigt glad att arbetsmiljöverket ska kunna gå vidare med att utreda alla de här barnen som är placerade av Alvesta kommun inklusive mina barn, gå igenom vad som är vitsen med ett moment 22 LVU som kommer tas upp av kammarrätten snart, jag hade möte med sekreterarna och fick ett svar om grunden för dem att inte ta bort LVU är att då har de ingen makt och de kan inte lita på mig när det blir en SOL placering, de tror att jag kommer kräva att barnen ska få flytta hem för det är ju det jag vill, att ha mina barn hemma, de kan inte leva med främlingar hela sina liv, jag vill träffa dessa människor som gör det här reportaget. Det handlar inte om deras eget liv men våra barns framtid, hur kommer de att hantera den situationen? Det här har pågått i många år, det måste få ett slut, vi har ingen planering om hur vi ska ha umgängena med våra barn, ingen BBC planering, vi skickar mail till deras chef och socialsekreterarna svarar inte. Vi skrev ett brev att vi vill ha ett beslut om hur umgängena ska se ut men då säger de att vi har inget beslut men inga begränsningar fast vill ni träffa era barn så ring familjehemmet för det är dem som har ansvar för hur ni ska umgås med era barn. Då sms-ar familjehemmet att hon har fått mailet från socialkontoret och ni ska träffa barnen men en av oss måste vara med på umgänget, men vi slutade med familjebehandling så de är inte med oss länge som vakter, tack gode gud. Snart och förhoppningsvis kan vi slippa familjehemmet också. Jag ska kontakta arbetsmiljöverket och berätta min historia om hur jag blivit behandlad av A-kommun. Jag hade umgänge med barnen, det var trevligt men det är alltid massor av saker man vill göra själv när man har tid med sina barn, livet är kort och inget är för evigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0