Det bästa i dag var de 3 timmar som jag fick med min son denna månad.

15/4 Jag kan säga att det var jätte roligt att träffa min lilla son och han var så glad att se sina föräldrar och han sa: "Hej mamma." Det kändes precis som det var när de bodde hemma, jag trodde att han skulle ha tråkigt eftersom de andra syskonen som är placerade i samma familjehem följde inte med. De hade sagt att de vill inte vara med. Jag vet inte vad jag ska tro eftersom jag har ingen kontroll över någonting jag vet inte om de mår bra för när jag träffade min son i stan kände jag mig främmande till mitt eget barn jag kan inte säga eller fråga om någonting jag vet att han är rädd och att han vågar inte, det dröjer inte länge förrän han är myndig och jag tycker att han ska anmäla dessa människor som har satt honom in the corner. Han sa till mig: "Nej mamma jag vill träffa dig och det kommer jag göra nästa gång." Jag vet att han inte får ringa mig på sin mobil smsa eller träffa mig utan att familjehemmet vet om det. Jag tror att det är ett straff när han inte får träffa mig. Om jag var som honom skulle jag gå till polisen och tala sanning om de här barnen som har vittnat om så mycket jag tycker att det räcker nu för det är dags för barnen att flytta hem. De kan inte hålla på i evighet med LVU och jag tycker att så länge lagen säger för barnens bästa ska barnen inte utnyttjas för få det de vill ha. Myndigheter skyddar myndigheter och hela det socialpolitiska systemet är en katastrof. Det är ett känt faktum att barn är i mycket större fara i ett familjehem än de är i sitt eget hem, även om hemmet inte är perfekt, det är det som vi försöker säga till socialen men de lyssnar inte utan de gör precis som de vill och i dag fick jag ta reda på att allt som de sa till oss stämmer inte för det var bara en provokation och alla kan lära sig ett mind game. Alla som känner barn som är placerade hos familjehem bör veta att socialen har ingen kontroll över dem. De skrev på deras utredning att min dotter hatar mig självklart att hon hatar mig för att jag har ingen makt att hämta hem henne för hon har längtat i evighet och hon har hört massor av elaka ord från olika håll som att hennes mamma är sjuk, hon är farlig så bo med oss du kommer att få allt du vill ha om du flyttar hem kommer du inte att få resa utomlands eller göra som du vill. Jag är trött på att läsa deras utredningar för det är bara ett moment 22. Europarådet har beslutat att granska Sverige som bryter mot lagen om de mänskliga rättigheterna som inkluderar barnkonventionen. Vi föräldrar som har barn placerade med LVU kan påverka myndigheterna så att de ändrar grundlagen angående familjebalken för våra barn lider i tysthet! Tack Gud för denna dag. (:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0