En dag kommer det att slå tillbaka :/

Jag var väldigt arg över att höra hur många miljoner som delas ut till de här privata företagen som hjälper kommunerna när dem tar våra barn från oss föräldrar. Våra barn blir fattigare när dem här människorna blir rikare. Varför ska social chefen bli orolig när det finns ingen oro när dem sitter ner och skriver under avtal när de vet att det kostar. Våra barn blir utnyttjade för pengarnas skull. De sa att socialsekreterarna är farliga men dem är inte farliga men dem är naiva. Dem skriver så mycket falskt att det inte är klokt. Jag vill att försäkringskassan ska spara alla barnbidrag för alla barn som är placerade med LVU. Kommunen måste stå för alla kostnader eftersom alla fördelar dessa arvoden som är enorma. När barnen återförenas med sina föräldrar finns det inga pengar att kunna ge sina barn. Det är då problemen börjar utan pengar på banken blir det inga körkort. Alla pengarna har Familjehemmet sparat till sina egna barn. Det är orättvist. Föräldrarna har inte valt att placera sina barn för det har kommunen. Därför måste kommunen stå för alla kostnader. Soc har ingenting att säga utom att köra med allt de hittar på med sina egna lagar som leder till moment 22. Jag kommer inte ge mig tills mina barn är hemma hos sina riktiga föräldrar. Jag är jätte glad över att ministrarna i regeringen läste mitt brev för det har väckt många myndigheter till att börja göra något åt vanvården. Jag har lämnat alla kommentarerna men frågan är vad ska chefen göra med dem? Ska han utreda och ta reda på vem som har skrivit dem? Myndigheterna i Sverige borde ändra på Lvu som drabbar barn och föräldrar som blir kränkta av socialsekreterarna med massor av lögner från Familjehemmet. Allt som dem skriver måste ha ett bevis att det stämmer vad dem säger. Allt har sitt pris! Gud ser ju allt :)

Kommentarer
Postat av: Joe

Tror du att du kommer få pengar från kommunen när du får hem barnen? För så funkar det inte. Barnbidraget lär inte räcka för att täcka de kostnader som finns med barn. Så får du problem med pengar när barnen kommer hem så kanske du ska fundera ut en plan så att det inte händer. Spara eller annat jobb?
Ett familjehem får extra pengar för att kunna klara den finansiella delen då de får extra munnar att mätta, fler att köpa kläder till, fritidsintressen etc. Sedan får de en "lönedel" som inte är särskilt stor då det är ett stort jobb att ta hand om andras barn. Om det här familjehemmet använder sin lönedel till att ta med dina barn på resor borde du vara tacksam att de får se och göra mycket. För som du skriver, att du får problem med pengar då de kommer hem, så kommer de kanske inte få resa så mycket med dig? Lycka till i framtiden hur det än blir!

2014-02-16 @ 09:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0