Som jag sa förra gången: för barnens bästa inte värsta

Prata om barnens bästa, det är ju inte så länge sedan jag skrev här om mina barn som är placerade hos folk som dricker alkohol ändå tog de mina barn för att jag skulle söka hjälp om jag hade problem med alkohol som visade till 100% att jag inte hade alkoholsproblem i ett år som jag fick gå till vårdcentralen för. Soc ville se till att jag inte drack men när de fick svar varje månad brydde sig ingen av dem inte ens deras chef var intresserad av att titta på dem utan tog och slängde bort dem. Sedan kom det ett krav från dem att om ni vill få barnen hem får ni gå på f-behandling. I snart 2,5 år har dem frågat oss om vi vill ha bort lvu och ta på vad vi har gjort för att visa vad som har förändrats. Är det en normal fråga? Dem jobbar för barnens värsta och har ingen kompetens för det som hänt är inte normalt. Jag tror att de behöver mycket hjälp själva för att det som har hänt mig och mina barn. Det soc säger om du inte samtyckar och kommer sätta lvu som de gör för att hitta på så mycket skit som dem kan. De bryr sig inte ett dugg och inte f-h heller. Det är klart att i den kommun jag bor i behöver några av socialsektreterarna hjälp, man kan inte säga att så länge dem är en myndheter då är dem ostoppbara, men det är fel för att det finns någon under samma tak som ser allt en dag. Jag är inte rädd för dem länge. Jag kan säga att när jag hörde ordet Soc var jag nervös men nu skiter jag i vilket. Dem är människor som sitter i ett kontor och skriver alla dessa påhittade dokument med hela historian som du inte ens visste någonting om. Man frågar dem vad har de hittat på så säger de bara att det stämmer och de vet att du har gjort ditt och datt vilket är helt sjukt. Det var bra att hen lämnade annars skulle ha fortsatt för hen behöver hjälp precis som alla andra. Dem borde kalla alla social sektreterare till möte och fråga hur många av dem har problem med alkohol. Dem är en fara för våra barn och familjehemmet borde också vara förbjudna att dricka så länge dem tar hand om någon annans barn.
 

Kommentarer
Postat av: B&L

Det beror väl på hur man dricker..... ett eller två glas vin kan man dricka. De barn som har vuxit upp i ett hem där det har förekommit alkoholmissbruk behöver få se att man kan hantera alkohol och det gör man om man dricker MÅTTLIGT, ett eller två glas vin och ändå FUNGERAR och kan ta hand om barnen!! Uppenbarligen kunde inte du det eftersom du somnade på ett café och då har man problem och då kommer man väl inte heller inte ihåg vad man har gjort??? Detta kan ju vara en av orsakerna till att du inte förstår var alla "lögner" om er kommer ifrån. Du kommer ju inte ihåg för du har tydligen varit för berusad!!

2013-10-15 @ 08:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0