Barnen ska vara hos sina riktiga föräldrar för det är lag på det.

Idag jag skulle prata med min son men han ringde inte och jag undrar om han fick meddelandet från F-h. Vi skulle ha träffat dem igår men det blev inställt och det är så konstigt att vi fick veta det samma dag men inte dagen innan. Det har gått 3 veckor innan vi träffades så hur kan man göra så mot våra barn. Vi begärade att vården genom LVU ska upphöra till nämnden. Soc säger att dem behöver träffa oss för ett samtal och att vi ska få beskriva vår aktuella situation samt vad vi anser har förändrats sedan sista omprövningen. Jag bara tänkte har dem någon aning om vad hen pratar om när vi har varit på F-B och vi har träffat våra barn där allt har gått bra med umgängena. Men vad i helvete vill dem med oss och våra barn. Jag läste på en tidning om att det är en grundläggande princip att alla barn ska vara hos sina föräldrar. Men i socialtjänstens ögan finns det ingen sådan lag. LVU är LVU och dem förstör bara barnen. Det är bra att sätta LVU men inte att ta bort den. Nu väntar omprövning igen för man ska inte ge upp .
Mina barn har varit sjuka det enda jag ville var att kunna prata med dem men det är som vanligt att ingen bryr sig så länge dem får sina arvoden för då skiter dem i allt. Vi får se vart den vägen går. Det finns två typer av smärta i välden EN SOM SKADAR DIG OCH SMÄRTA SOM GÖR DIG STARKARE. Detta har gett mig styrka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0