socionom utbildningen borde läggas ner för "den är värdelös"

 
För det andra, till dig och till dina kollegor på socialtjänsten kommer det bli dags för yrkes legitimationer att bli indragna, förr eller senare, om ni ska fortsätta att se till vuxnas, era egna, men inte till barnens perspektiv också, när barnen ska få komma till tals, i stället för att sättas in i isoleringscellerna eller köras ut hemifrån eftersom de eller deras föräldrar "kränkte" nån eller annan självgod tjänsteman personligen genom att inte lyda någon som är auktoritär eller ger en galen order. Även familjehemmens uppdrag och villkor ska utredas. Socialarbetare skapar fler problem i samhället än de  kan lösa. Det är ingen vetenskap utan rentav galenskap eftersom det ges för stor makt till de självgoda tanterna som de brukar missbruka och de brukar håna medborgare, barn och kalla dem för "galningar", samt hota dem. Det samma med de som kallar sig familjehem, de gör det för pengarnas skull inte för att de vill hjälpa de här barnen att de ska få komma hem till sina föräldrar, min dotter som när hon var hemma hade sin egen dröm med vad hon vill bli men när hon placerades tvingas hon att full följa F-hemmets egna drömmer med hästar hon red på. Hästarna spelar ingen roll ,det som är konstigt när man har umgänge med sina barn behöver man inte ha så stora massor med folk runt sig, det är värre än att ha spioner runt sig, folk jag känner, kompisar som ser mig och undrar varför de gör på det viset, de säger att jag borde anmäla dem. Det är bättre att fokusera på att få dem hem än att gå på de här umgängena som inte leder någonstans och det är det jag ska göra. Jag har slösat 4år för ingenting. NU ska jag ta hem dem. Jag ska kräva dem tillbaka. Regeringen säger att alla barn ska återförenas med sina föräldrar. Även om jag skulle skaffa mig en voodoo präst som ska hjälpa mig att trolla tillbaka mina barn samt trolla bort de här onda människorna från oss. Its time to get wants mine and the Children belongs to their mother and father not to these thieves.
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet inte så mycket om dig. Men om du upplever att det som sker med dig och dina barn som fel; ge inte upp. Kommunen höjde socialsekreteraren till skyarna första gången jag talade med dem. Nu har hen fått sparken. Så ge dig inte.

Svar: Tack! Jag tänker inte ger upp.Hur kan tro att ett barn ska våga berätta hur de har det hos familjehemmet, med risk för bestraffning och socialtjänsten vet om det men de gjorde inget utom kallade de på ett möte sedan bestämde de att lägga ner ärendet.
Barns rättsskydd måste stärkas.Det har tydligen blivit något sorts moment 22 med i 4år med den här Kommunen
simbaspower.blogg.se

2015-07-12 @ 00:14:04
Postat av: Camilla

Du har så rätt. Jag själv vill få hem mitt andra barn och de lovade att hen skulle komma hem efter sommarlovet för hen skulle börja skolan då. Jag fick inte hem hen för de menade att det är bättre att hen får gå kvar i den skola som hen är i. Mitt första barn fick jag hem utan några problem. Syskonen delades för 4 år sedan och de får bara träffas på helgerna och de menar att det är bättre för dem vara isär istället. Jag tog advokat som skulle hjälpa mig mot dem, men både förvaltingsrätten och kammarrätten gick på deras sida. Om jag inte samarbeta med dem kommer de ta vårdnaden över honom. Jag vågar inte gå vidare för att då kan jag säga Hejdå för gått till mitt barn.Socialhandläggaren menar också på att jag är inte normal för att jag har gått i särkolan och behöver hjälp genom rollspel "LEKA MAMMA,PAPPA OCH BARN" och min äldste barn skulle vara försökskanin. Hen är snart 13 år och tycker inte om att bli daltad med eller kränkt och då sa jag ett nej till detta. De menade på att jag kan inte samarbeta med dem längre. Nej på grund av att jag själv bli kränkt av Socialhandläggaren. Jag hatar detta samhälle för socialen kidnappar barn på lagligt sätt.

Svar: Fortsätta och kämpa din kärlek till dina barn ingen kan ta det från dig.
Dina barn vet precis hur mycket du älskar dem. De här människorna är onda men Vi säger att What goes around it comes around något väntar på andra sidan för dem
simbaspower.blogg.se

2015-12-16 @ 07:16:01
Postat av: 5 barns pappa(silverstone)

hej!vill gärna ha kontakt med dej?vi har blivit have med våra barn med på orimliga skäll.,em skolan säger att som gick med skitiga kläder,lukta rök,fick inte mat i vårat hem:(nu har soc pratat med alla barn och soc säger att baranen går och säger att vi föräldrar slår barnen.våran 3 åring säger att jag slår två utav mina barn.denna soc var i 2 timmar hos min 3 åring sen sa hon spontant att jag hade slagit två av dom??ni den 2015-12-21 måndagen så skulle vi ha en liten julafton i F-kommunen med alla barnen men det tog ett tag innan våra andra barn kom till plats.och det visa sej att fosterpappan åkte fast i en poliskontroll och han hade alcohol i blodet då han körde våra 3 barn till F-kommunen.hur fan kan dom ha mina barn där??och soc säger att vi slår.får inte mat i hemmet.går med skitiga kläder.luktar.rök.vilket är värst??om det hade hänt något på vägen då??den 2015-12-21 så kom in soc tant och inte sa vad som hade hänt.utan min son på 10 år skrev detta på facebook till mej:( det tog ca 7 dagar för att soc skulle säga detta till oss:(dett som soc säger gjorde dom polisanällan på oss men vi vart frikända.men soc är oroliga för barnens hälsa.och dom tror på våra barn till 100%mitt namn på FB är NBIA NBIA om ni vill adda mej där.jag har med gjordt en blogg om detta.

Svar: Hej det var mycket tråkigt att de manipulera barn på den här visetJag tycker ni ska skaffa en Advokat .pratar med Soc att ni vill överklaga
Och att ni vill ha egen Advokat , Hen kommer att hjälpa er!
Jag vet de vill bara tjänar pengar på våra barn inget annat.
De vill att våra barn ska växer med främlingar
Ni ska aldrig ger upp era barn kämpa .
Lycka till! Kram.
simbaspower.blogg.se

2015-12-29 @ 07:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0