Våra barn är isolerande av myndigheten.

Jag satt och läste om hur myndigheten säger att barnen som har LVU har det bra för att de är skyddade från att göra dumma saker men de barn som socialtjänsten tar från sina föräldrar och som inte samtycker sätter de LVU på en utan att de utreder allt först. Jag tycker att socialtjänsten borde hjälpa familjer och deras barn första innan de bara bryter barnens band mellan föräldrarna och splittrar deras relation utan anledning och det är svårt att reparera för det är inte som att reparera en bil. Du måste bygga upp allt man har missat från början men på ett bättre sätt med mycket kärlek till dina barn som kommer att övervinna allt. Det bästa är att skydda barn från att hamna i familjehemmet som inte är bra för de borde ta hänsyn till barnens släktingar men de ringer dem inte eller har någon kontakt. När vi föräldrar ringer känns det som om att man har sina barn i fängelse för de får inte säga vad som helst. Det hjälper inte att barn har sin egen mobil eftersom det är förbjudet att ringa på familjehemmets telefon. Det är helt sjuk och sådana människor borde låsas in en bur och slänga dem i havet med nyckel inte så att de kan kämpa för sin överlevnad för att få känna hur det är att bli begränsad som vi föräldrar är. Regeringen måste skrota lagen om LVU och sätta någonting annan för den skadar barn, föräldrar och hela släkten. Det är jätte fel att SOC kan skriva sina påhitt och sedan kan familjehemmet styra dina barns liv vilket är helt sjukt. LVU är ett alvarligt straff för att stämpla barnen så de blir skadade för livet för de tror att ett barn som har vuxit i familjehemmet tror att föräldrar vill inte ha det men det är fel för det är SOC tanter som bestämmer det om du inte får ett straff så får dina barn det. De använda det här maktmissbruket bara för att regeringen hjälper dem när saker och ting går fel men det är de som har skaffat dem. De måste erkänna att de har gjort fel. Men min frågan är hur gör de när de ska blir gamla med massor av synder för de borde ge ursäkt till föräldrarna och deras liv kommer att förbättras av gud. De brukar säga till oss att vi har pratat med era barn men ingen vill komma hem samtidigt som barnen säger att vi vill bo hemma med pappa och mamma. Ett barn som var öppet glad men nu säger det ja och nej samt säger att hen inte vet något. Det är orättvist att en människa kan tillåtas att fortsätta jobba med barn. Jag tycker synd om de här människorna. Jag bryr mig inte om dem längre. Jag har tappat förtroendet för dem när jag insåg att deras tankar och känslor är kalla. När man har ett barn placerat på felaktiga grunder ska ingen ge upp utan visa socialen att de har fel och du har rätt för det är ditt barn och ingen annans. Det är det jag gör för en dag kommer det ta slut för inget är för evigt! Jag är på väg att skriva min bok om Socialtjänsten i kommunen där jag bor och barnen som är placerade utan rimliga orsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0