DET SVÅRASTE AV ALLT ÄR ATT INTE HA SINA BARN HEMMA HOS SIG!!!

Ibland kan eller vill de närmaste inte inse att det dem gör fel menar jag Soc och de som har jobbat med oss i de närmaste 3 åren är dem blinda eller dem väljer att stänga av allt och göra sitt jobb. Ibland kan det vara viktigt att tala om till föräldrarna vad de gör för fel då kan man jobba vidare med att åtgärda snabbt det som är problemet än att spendera så mycket tid, pengar och resurser. Man behöver inte lära sig att bli föräldrar det måste komma av sig själv man kan inte köpa känslor eller kärlek. Då kan det kännas som en befrielse att få veta att man får släppa ansvaret. Om man blir erbjuden hjälp, ta emot den! Om ingen har frågat, försök själv att be om hjälp. Ofta vet vi människor inte riktigt hur vi ska bete oss när någon har det svårt. Mina tankar är på den här familjehems mamman som har problem med att jag får säga något om mina barn. Hon har tagit över och så säger hen att Soc bryr sig inte. Den enda var att jag var på umgänget med barnen då var min dotter klädd i något som var genomskinligt och hen fyller 10 år och börjar ha lite små bröst eller det som kallas i puberteten. Då skrev jag ett sms till hen att det är bra om hen kan köpa bh/topp för flicka/tjej. "Vad är det för fel med de kläderna hen blir inte lyckligare för att hen har dyra kläder! Hon behöver absolut ingen topp/bh under kläderna! Har du inget annat att klaga på så behöver du inte göra dig besvär.Soc bryr sig inte om det alls." Det var svaret jag fick från hen. Det finns ingen hjärna i huvudet. Dem har inte varit hemma så länge och nu planeras en Turkiet resa så därför blev de familjehem för att använda mina barn för pengar och uppleva sina drömmar. Det finns ingen special tid som dem har med barnen för att kunna visa att de kan ha roligt hemma också men barnen är hos någon annan varenda helg. Det hela är sorgligt. Jag gråter varje dag och man ska försöka bryta ihop ibland men det är inte bra för att tårarna ska lämna kroppen för man kommer inte att må bra om tårarna blir kvar. Mina barn vet nu att den här HÄXAN är ond. Inspektionen IVO har tillsyn över Socialtjänsten men de gör inget för då säger dem att det är nämnden som har ansvaret. Våra barn reste utomlands utan att vi godkänt om passen. Vi fick ett brev från förvaltningsrätten att vi skulle skriva under men vi gjorde aldrig det. Jag har sett hens namn och mitt efternamn på ett kontrakt. Hur fan kan hen göra så? Jag tänker gå till polisen med detta och har pratat med Soc chefen om det. Vi vet inte längre vem som har vårdnaden av våra barn för alla ljuger från början till slut om det finns något slut på denna cynism!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0