Familje/barnhem

Jag skriver om en händelse som jag läste för en månad sedan angående en kvinna som dömdes
till fyra månaders fängelse utan hänsyn till vad som kommer att hända med hennes son.
Jag är både arg och ledsen för att det är väldigt lätt att dömma andra än oss själva.
Problemet med vårt samhälle nu förtiden är avundsjuka och andra människor som gör allt för pengar.
Ett barn som blandas in blir manipulerat och hjärntvättas slutligen
för att barnet ska säga att det vill vara kvar i familjhemmet.
Allt detta för pengar för att barnet sedan bara ska kastas bort när det blir 18 år.
Familjehem borde skrotas och föräldrarna tillsammans med deras barn borde få hjälp instället för att sälja dem.
Familjehemmet är hänsynslöst som använder barnet som en bricka i ett spel för att få behålla de här barnen som har madrömmar med sömnlösa nätter och en undran om varför mamma och pappa inte kommer. 
Svenska samhället borde hjälpa dessa barn inte separera dem från sin föräldrar.
Familjehemmet är inte bättre än Socialen eftersom de bara hjälper varandra.
Efter det program som kommer imorgon säger jag bara: "Skrota alla familje/barnhemmen och ta barnen hem!"
Detta är ett slöseri av pengar och alla dessa utredningar som slängs utan att deras chefer eller
de som fattar beslutet av LVU läser igenom dem noga utan bara bläddrar igenom materialet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0